

Emotional Intelligence can Make a Difference in Engineering Students under the Competency-Based Education Model. Influencia de la inteligencia emocional sobre las competencias laborales: un estudio empírico con empleados del nivel administrativo. (2004) Can Emotional Intelligence be Developed? The International Journal of Human Resource Management, 15(1), 95-111ĭuque-Ceballos, J., García-Solarte, M., y Hurtado-Ayala, A. Academic Achievement in Engineering: Does Emotional Intelligence Matter? Journal of Contemporary Research in Management, 9(3).ĭulewicz, V.

The International Journal of Management Education, 19, 100516. (2021) Developing Psychological Capital and Emotional Intelligence in Higher Education: A Field Experiment with Economics and Management Students. University of Illinois Press.ĭa Costa, M., Pinto, L., Martins, H. Psychological Tests and Personnel Decisions.

Coefficient Alpha and Internal Structure of Tests. (2010) Emotional Intelligence: A Catalyst for Inspirational Leadership and Management Excellence. (2006) The Relationship Among Emotional Intelligence, Task Performance, and Organizational Citizenship Behaviors. Career Development International, 22(1), 70–86.Ĭarmeli, A. Emotional intelligence competencies in engineer’s effectiveness and engagement. Journal of Aggression, Maltreatment & Trauma, 29(10). Emotional Intelligence and Aggression among University Students of Pakistan: A Correlational Study. Journal of Applied Security Research, 11(2), 149-165. Emotional, Social, and Cognitive Intelligence as Predictors of Job Performance Among Law Enforcement Agency Personnel. Genetic, Social, and General Psychology Monographs, 130(2), 117-145. Emotional Competence as Antecedent to Performance: A Contingency Framework. Se encuentra una asociación positiva moderada entre la inteligencia emocional en su dimensión social y el desempeño laboral, a partir de dichos resultados se realiza una propuesta de entrenamiento en Inteligencia emocional con efecto positivo en el desempeño laboral.Ībraham, R. Los instrumentos de medición fueron aplicados a los estudiantes de la jornada nocturna del programa de ingeniería industrial del centro regional Buga de Uniminuto, quienes estudian en la universidad y laboran para organizaciones del centro del Valle del Cauca, simultáneamente. El enfoque investigativo se concentrará en la inteligencia emocional, sus dimensiones personales y sociales. Es así, que el objetivo del artículo es determinar el tipo de asociación existente entre las competencias directivas personales y el desempeño laboral medido desde la perspectiva del IWPQ (Individual Work Performance Questionnaire). Estudios acerca de las habilidades profesionales y su relación con el rendimiento laboral siempre serán de gran interés para empresarios y académicos en su apuesta de mejorar el desempeño organizacional.
